.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پایتخت 3 و هشداری مجدد !
شمال نیوز: چرا مازندران و مردمش که از صبورترین، زحمتکش‌ترین و کم‌مدعاترین ایرانیان هستند، باید مورد بی مهری و غضب رسانه‌ی ملّی قرار گیرند؟

شمال نیوز/ محمد جونیان: اخیراً زمزمه هائی شنیده شده که سریال پایتخت 3 در حال ساخت می باشد. به فکر این بودم که قبل از اینکه آقایان کار خودشان را آغاز نمایند و بعد نگویند که ما در عمل انجام شده قرار گرفتیم مطلبی به عنوان یادآوری بنویسم. البته ناگفته نماند در سریال پایتخت دو متنی نوشتم که بعضی از عزیزان کامنت گذار در سایت شمال نیوز متذکر شدند: چه فایده ای دارد این نوشتن ها. آقایان که کارشان را می کنند هیچ نیازی نیست.
بنده عرض می کنم ما درد را می گوئیم درمانش با ما نیست. بنده و امثال بنده به عنوان یک خبرنگار رسالتی داریم که باید انجام وظیفه نمائیم.
لذا به فکر این سریال بودم که در پست الکترونیکی حضرت آیت الله طبرسی نماینده مقام معظم رهبری در استان مازندران، مازندرانیهای مقیم تهران مطلبی در خصوص سریال اولین انتخاب که در شبکه تهران در حال پخش می باشد، نوشتند که ما هم آن را خدمت ایشان دادیم. به همین منظور نیاز دیدیم بخش هائی از این دل نگرانی ها و دغدغه های مازندرانی های مقیم تهران را بنویسم. در این دردنامه آمده بود:
این روزها سریالی با عنوان اولین انتخاب از شبکه تهران در حال پخش است و در آن آقای اکبر عبدی، نقش مردی مازندرانی را بازی می‌کند، که به نوعی وارد زندگی یک خانواده تهرانی شده است. اینکه ظاهر و گریم آقای عبدی هیچ شباهتی به مازندرانی‌ها نداشته و ایشان به هیچ وجه توانایی صحبت به لهجه مازنی و بطور کل ایفای نقش یک مازنی را ندارد
آنچه که در این سریال رخ می‌دهد و در هر قسمت آن با وضعیتی تازه، بدان دامن زده می‌شود، باور اینکه سریال فوق تنها در پی ارائه یک کار طنز می‌باشد و یا اینکه توهین و بی حرمتی که از آن یاد شد، به سهو بوده و یا توسط یک فرد و یا گروه کوچکی بدان پرداخته شد، را برای هر بیننده‌ایی غیر ممکن می‌نماید. این وضعیت جزء یک برنامه‌ریزی هدف‌مند نبوده و در نوع خود اولین حرکت نبوده و در صورت بی‌توجهی آخرین نیز نخواهد بود.
امّا چرا مازندران و مردمش که از صبورترین، زحمتکش‌ترین و کم‌مدعاترین ایرانیان هستند، باید مورد بی مهری و غضب رسانه‌ی ملّی قرار گیرند؟
این خلاصه مطلبی بود که جمعی از مازندرانیهای مقیم تهران به آیت الله طبرسی نماینده مقام معظم رهبری در استان مازندران نوشتند.
و اما ماجرای ساخت سریال پایتخت سه به آقایان دست اندرکار این سریال به ویژه کارگردان آن توصیه و تأکید می کنیم قبل از هر کاری حتماً یک جمع بندی کامل از دغدغه دلسوختگان فرهنگ و زبان بومی و محلی مازندرانی به ویژه نماینده مقام معظم رهبری که در گذشته اعتراضاتی هم برای ساخت این سریال داشتند و حتی بعضی از ائمه جمعه شهرهای مازندران هم موضع گیری کرده بودند داشته باشند. حتماً با شخصیت هائی مثل دکتر حسین اسلامی، استاد مهدوی و دیگر اساتید فرهنگی مازندران مشورتی داشته تا انشاالله زحمات آقایان به هدر نرود. بحث طنز و تفریح برای مردم ما نیاز است اما نه به هر قیمتی به هر حال گفتن از ما بود و شنیدن از آقایان. یا علی مدد


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

سعيد لقمانپور 30 مهر 1392
سلام .شمارا به خدا به اين اقايان بفرماييد كه كار خوبي از سيماي تبرستان نشون نميديد اقلا به اين فيلم گير الكي نديد .در ضمن چرا هرموقع كه براي اضهار نظرتون دليل خاصي نداريد از نماينده رهبر معظم انقلاب خرج مي كنيد چرا براي ضربه زدن به يك همكارتون مي اييد رابطه طرفداران اون هنرمند واقعي اقاي عبدي با قشر جليل القدر روحانيت را پايين مي اوريد .
نا شناس 30 مهر 1392
نمی دونم کجای سریال پایتخت توهین به مازندرانی ها بود. در این سریال مردمان مازندران رو انسانهای معتقد، پاک، بی الایش و پاک دست معرفی کرد.
انسانهایی که ندای دفاع از فرهنگ مازندران شان گوش فلک رو کر کرده تا الان چه هزینه ای برای دفاع از فرهنگ مازندران کردند. در مقابل شبکه تبرستان که فرهنگ مازندران را به تاراج زد. چه اقدامی انجام دادند.
جالب بود در شبکه مازندران از مردم و مسئولان درباره این سریال مصاحبه کرده بودند لهجه همه اونا غلیظ تر از نقی بود. شما انتظار دارید برای مازندرانی ها سریال بسازند و با لهجه تهرونی صحبت کنند. مگه داشتن لهجه عیب و ایراد هست.
من به عنوان یک مازندرانی مقیم تهران حاضرم با هر کسی که ادعای حفظ فرهنگ مازندران رو داره و فکر می کند سریال پایتخت توهین به مازندران هست در سیمای مازندران مناظره کنم. تمام سوتی ها و تمام اهانت های شبکه تبرستان را به فرهنگ مازندران را در یک DVD به مردم مازندران نشان داده تا مشخص شود که کی فرهنگ مازندران را دارد به یغما می برد.
اقایان مدعی فرهنگ، مشکلات سیاسی و اقتصادی و دلتنگی های دیگه خود را به نام دفاع ازفرهنگ مردم مازندران نگذارید.
یا حق
کوکو طلایی 30 مهر 1392
جمع کنین این مسخره بازی ها رو. پایتخت 2و پایتخت 3. با اون لهجه مسخره که واقعا مازندران مظلوم و نازنین را به بازی گرفتن. به خدا اگه چنین فیلمی در مورد آذری زبانهای محترم می ساختند تا الان آشوب به پا میکردند.واقعا جای تاسف داره برای اون نماینده مجلسی که میره از کارگردان و بازیگران این سریال تقدیر و تشکر میشه.بیکاری و فقر جوانان مازندران رو نابود کرده اونوقت یه عده دنبال چه کارهایی هستند.
نا شناس 30 مهر 1392
احتمالا دلشون می خواهد یا مازندران از ایران جدا بشه و یا اینکه شهراشو به تهران و سمنان و البرز تقدیم کنه و با این روش استان های غیرجذاب خودشونو رونق بدهند شایدم بخواهند زادگاه خاندان ملعون پهلوی را از نقشه حذف کنند و شایدم نخبه های مازندران در تهران جایشان را تنگ کرده ویا نام طبرستان طبری طبرسی را برای خود تصاحب کنند.
نا شناس 30 مهر 1392
سريال پايتخت تنها سريالي است كه اصالت و فرهنگ واقعي مازندران را سرشار از عواطف خانوادگي ، با هم بودن، صميميت، گذشت و احترام به بزرگتر ها رو نمايش ميدهد. سريال بسيار جالبي است. درك آن مهم هست كه بعضي ار آقايون ندارند.
نا شناس 30 مهر 1392
من متوجه نشدم چرا باید از اینکه بازیگران تو این سریال فارسی رو با لهجه مازندرانی صحبت کردند ناراحت بشیم ،مگه سریال از گیلان با لهجه گیلکی یا سریال از جنوب با لهجه شیرین جنوبی و از دیگر استانها با لهجه هاشون تو صدا و سیما پخش نمیشه ؟آیا مردم اون دیار هم اینقدر موضع میگیرند؟اگه خیلی ناراحتین چرا تو شبکه محترم طبرستان همین لهجه رو مسخره میکنید نمونه اش برنامه آدینه و خیلی برنامه های دیگه.....من خودم چندسال تو تهران زندگی کردم ،تا یه مازندرانی رو میدیدم از ظاهرش و یا با یه سلام و احوالپرسی ساده متوجه می شدم مازنیه ،اونوقت باهاش به زبون محلی حرف میزدم ، در حالیکه لهجه هم استانیم خیلی خیلی تابلو بود قیافه ای به خودش میگرفت و میگفت من اصلا بلد نیستم محلی حرف بزنم و جوابمو با همون فارسی آمیخته به لهجه غلیظ شمالی می داد!!یا همین جا تو شهرهای خودمون ببینید مردم چه جوری حرف میزنن.وقتی خودمون رو باور نداریم حالا شما هی بیاین و هشدار بدین . بعد از پخش این سریال با مردم ساری مصاحبه گرفتید که نظرتون راجع به این جریان چیه و مردم دقیقا با همون لهجه نقی و ارسطوی سریال جواب می دادن که ما ناراحتیم مسخره مون کردن. تو این سریال چیزی جزاصطلاحات رایج و گویش واقعی مردم به نمایش در نیومد.واقع بین باشید.
نا شناس 30 مهر 1392
سکوت ما مازندرانیها نشانه رضایت ما به این سریال است ، و گرنه تمام مسئولین مازندرانی و مردم این خطه اینقدر قدرت دارند همانند حضور در جبهه های مقدس جلوی هر حرکتی را بگیرند تا کسی جرات نکند به مردم این منطقه از کشور توهین کند .
مهدی سعادت 30 مهر 1392
اتفاقا فیلمی جالب است گیر ندین . شبکه طبرستان خودش یه برنامه درست نداره
امید 30 مهر 1392
واقعا جای تاسف که مردم تحصیلکرده ما نظرشون اینه!
جدیدا صدا و سیما هر جا میخوان لودگی و مسخره بازیرو به سریالاشون تزریق کنن از زبون مازنی مایع میزارن. پایتخت 1 ، 2 حالا هم 3. خنده بازار و اولین انتخاب و و و
چند سال دیگه رفتین تو شهر غریب خواستین صحبت کنین مردم با خنده بهتون گفتم مازندرانی هستی؟؟؟! اونوقت میفهمین سریالای صدا و سیما چه بر سر ما آورد
از مسئولین استان تقاضا دارم اگه اعتراض نمیکنن حداقل تشکر هم نکنن که صدا و سیما مشتاق تر نشه
نا شناس 30 مهر 1392
واقعا جای تاسفه که این سریال ها بخواد ادامه داشته باشه
ولی مهم تر این مردم ساده انگار مازندران هستند که این کامنت ها را می گذارند و مدعی اند که این سریال توهین نیست
حالا دیگه تمشخر از شبکه های داخلی فراتر رفته و در ماهواره هم به این لهجه و زبان می خندند.
مازنی ریکا 30 مهر 1392
با سلام. به نظر من تنها رسانه ای که داره به شعور ما مازندرانی ها توهین میکنه شبکه خودمون طبرستانه!!!!!!!!در هر سبکه استانی که ببینید با لهجه اصیل خودشون صحبت میکنند.از گوینده خبر گرفته تا مجری اعلام برنامه و و و و و ......اخیرا یه برنامه ای به اصطلاح طنز از سیمای استانی خودمون داره پخش میشه که لهجه مازنی رو به بدترین شکل با لهجه فارسی صحبت می کنند.... خدا به آقای سالاری عمر بده که حداقل دارن مازنی صحبت میکنند.....همین الان تو شهر خودمون داریم با لهجه نقی و ارسطو صحبت میکنیم ، این کجاش توهینه.همین که از مخاطبین شبکه استانیمون روز به روز کمتر میشه نشان از توهین این شبکه به خودمون داره.........به امید روز های بهتر با سریال هایی بیشتر مثل پایتخت.
حمزه 30 مهر 1392
خواهشا عزیزان با دقت مطلبی که خبرنگار یا نویسنده نوشته با دقت مطالعه شود شود چرا که نویسنده ی متن گفتند زمزمه ی پایتخت 3. اما حرفشان در رابطه با پخش سریال اولین انتخاب که از شبکه تهران پخش می شود بود. ضمنا اینکه می گویم دقیق مطالعه شود بخاطر این است که دوستان قضاوت خوبی ندارند. نویسنده نوشته که اعتراض از سوی مازندارنیهای مقیم تهران به پست الکترونیکی آیت الله طبرسی آمده است.
نا شناس 30 مهر 1392
من خودم مازندرانی هستم
سریال بسیار خوب قشنگی

چیه این حرفها که می زنید و فلسفه می بافید
هرکی می خواد معروف بشه میاد از یه چیز انتقاد میکنه

حامد 30 مهر 1392
پس بیام برنامه های تکراری 10 سال قبل شبکه تبرستان را ببینیم.. خیلی هم خوبه.. جنبه ها را باید بالا برد..
نا شناس 30 مهر 1392
حق ما مازنی ها همینه که به ما بی احترامی بشه
تقدس نژاد ( معاون اداری و مالی صداوسیما ) رشتیه
مادر خانم ضرغامی ( رئیس سازمان ) اردبیلیه
دارابی ( معاون سیما ) تهرانییه
چرا نباید لهجه مازنی ها رو مسخره کنند ؟
اميرحسين 30 مهر 1392
اقاي حسيني در سريال 2 كلا در خدمت اين آقايان بوده از كي گله داريم آقاي حسيني فكر ميكنه در اينها راي باشد شايد باشد
مرتضی 30 مهر 1392
بابا ولش کنید ما مازندرانیها دوست داریم فقط فارسی صحبت کنیم یه جورفارسی صحبت کردن روکلاس میدونیم اما این ترکها ولرها هرجاهستند به زبان خودشون صحبت میکنندبه خصوص این ترکها حتی شبکه تبرستان هم فقط شده فارسی ولی شبکه تلویزیونی اونها فقط به زبان خودشون هست که اصلا آدم حالیش نمیشه چی میگن حداقل زبان مازندرانی معلومه که چی میگی حتی اخباراستان ماهم فارسی ولی ترکها گیلانی ها لرها و...به زبان خودشون میگن....
حسین اسلامی ساروی 30 مهر 1392
مازندرانی در تمام تاریخ نسبت به ایران وفادار بود. مازندران شناسنامه تشیع و ایران است.

مازندران شناسنامه تشیع و ایران است. زبان و فرهنگ و ادب و هنر مازندران را در درجه اول خودمان باید پاس بداریم.

دلواپسی آقای جونیان بعنوان یک هنرمند را باید پاس بداریم.

حداقل این پیام را دارد که در خانه کس است. خانه دیوار دارد. آدم دارد... صاحب دارد. مازندران بی خانه نیست.

ما به حریم هیچ قوم ایرانی جسارت نکردیم و نمی کنیم و صد البته هرگز نخواهیم کرد.

و اجازه جسارت را هم به دیگران نمی دهیم.

چرا در برنامه های فرهنگی و فاخر سیمای طبرستان با زبان مازندرانی صحبت نمی کنند؟

چرا فقط برای خنداندن مردم از این زبان استفاده می کنند؟؟

زبان ما ابزار خنداندن و سرگرمی برنامه سازان نباید بشود. چرا مسخره بازی را با زبان مازندرانی نشان می دهند؟؟؟
چرا فقر و فلاکت و درون کوه و جنگل و آه و ناله را با زبان مازندرانی نشان می دهند؟؟
برای چه با ما بازی می کنند؟؟؟
سکوت ما در این مورد خیلی بیجاست. به خواب مرگ می ماند.
ما قطعا از حریم و حرمت مازندران دفاع می کنیم.

نا شناس 30 مهر 1392
ایرانی ها یادشون نرفته که کمپانی های بزرگ دنیا چقدر مسخرشون می کنن.یادشون نرفته که اسم ایران فقط در کنار عراق و افغانستان میاد.و اصالتشون و لهجشون و حتی نگارششون و پوششون هم شبیه عرب و تازی.ولی مازنی ها لهجشون بشدت به فرانسوی ها شباهت داره حتی لغات مشترک هم دارند.در کل مازنی ها اروپایی مآب هستند.
نا شناس 30 مهر 1392
دوباره از ساخت سری جدید این سریال خبری شد و مردم ومسئولین شروع به اعتراض کردند... این اعتراض چه فایده وقتی کار ساخت شروع شد همین مسئولین برای خسته نباشید وتقدیر پیش قدم میشوند و مردم هم از بیننده های پروپا قرص... ول کنین جماعت
ببر مازندران 30 مهر 1392
سریال پایتخت فوق العاده است کسی را مسخره نمیکنند واقعیت همان است
تا به حال به این دقت کردید که کارگردان چقدر سعی میکنه مازندرانیها را آدمایی خالص نشون بده؟
حتی در بین راه نمازشان را اول وقت میخوانند
چرا به نکات مثبت توجهی ندارید
این نوروز و آقا نوردین هستند که با آن صدای مسخره شان آبروی مازندرانی ها را برده اند
ا 30 مهر 1392
لطفا در تهیه سریال پایتخت سر بسیار سریال با معنا ، زیبا و فرهنگ مردم مازندران را هم بسیار زیبا جلوه می دهد و به نظر من نیاز به این همه سروصدای بی خودی و بدون دلیل نمی باشد.آقایی که این مقاله را تهیه کردی لطفا قبل از تهیه با کسانی که صاحب نظر هستند مشورت نمایید.باتشکر
سید مرتضی 30 مهر 1392
به نظر من هیچ توهینی در این سریال صورت نگرفته بود و آقایان کاسه داغ تر آش شده اند لطفا به جای صرف وقت برای این مسائل فرعی به معضلات اصلی مازندران از جمله اشتغال و معضلات حمل و نقل مانند کمربندی ساری و بابل و... بپردازید که اینگونه موارد هست که موجب تحقیر و توهین به مازندرانی ها می شود
نا شناس 30 مهر 1392
خب ! دارن نشون میدن که ما مازندرانیا چقدر مسخره ایم . مازندرانیا برن عقبه ی تاریخی شون رو ببینن اونوقت درک بیشتری پیدا میکنند که چرا استعماتر داره این قوم شریف رو از طریق سیما به تمسخر میگیره ! بیائید ما هم به خودمون بخندیم و با سیما همکاری کنیم تا نشون بدیم که چقدر مسخره ایم!
عماد 30 مهر 1392
سریال پایتخت که مهربانی مازندرانی های عزیز رو نشون می ده.....

چرا به سریال اولین انتخاب شبکه تهران اعتراضی نمی شه از سوی مقامات دلسوزو هوشیار استان........ این سریال حشو است
نا شناس 30 مهر 1392
اكبرعبدي نيست وعليرضاخمسه هست!نشون ميده خوب فيلم روديدي وبادقت كارشناسي كردي!!!
محمد 30 مهر 1392
دوست عزیز ؛ علیرضا خمسه تو سریال پایتخت و اکبر عبدی تو سریال اولین انتخاب ! نشون میده متن بالا رو با دقت خوندی!!

محمد 30 مهر 1392
بعنوان یک دانشجوی مازندرانی مقیم تهران ، که تو دانشگاه هم دیگران مارو مسخره میکنن! خواستار برخورد جدی مسئولین مازنی با صداوسیما هستم.
با تشکر از شمال نیوز
نا شناس 30 مهر 1392
زنته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نا شناس 30 مهر 1392
آقای جونیان عزیزچرادرموردسریال اولین انتخاب که سراسرتوهین آمیزهست ودرآن یک پسر مازندرانی راخنگ،دست وپاچلوفتی،آلت دست یک عده تهرانی وکسی که بطورکاملا"ساده لوحانه عاشق یک دخترتهرانی شده وهمه اش خرابکاری میکنه ،چیزی ننوشتید،حتی اکبرعبدی تمام تلاششوکرده که یک تیپ غیرمنطقی عصبی وبدون پایبندی به مدنیت،ارائه بده.
واقعا"این سریال نیازبه اعتراض شماونماینده محترم ولی فقیه ومسئولین دیگرنداشت !کجاست آقای دامادی نماینده محترم ساری که درمقابل پایتخت جبهه گرفته بود،اعتراضشونشون بده
پایتخت باتمام لطافتهاش باتمام پیامهای اخلاقی اش موردهجمه قرارمیگیره ولی ازاولین انتخاب براحتی میگذرید
متاسفم
نا شناس 30 مهر 1392
بذارید هرکاری دوست دارن بکنند گناه خودشونو زیاد می کنن اینم تو یه کشور اسلامی که خدا مکافات عملشونو سنگین تر می گیره.اگه حرفی زدند شماها هم جوابشونو بدید.مگه مجبورید انقد غریبه نواز باشید که با غیر هم استانیتون ازدواج کنید که برید شهر دیگه مقیم بشید.برگردید استانتون شاید امکانات و کار نباشه ولی اسایش هست.شکرخدا تو استانمون انقد زیبایی داریم که نیاز به سفر به هیچ استانی نداریم.
نا شناس 30 مهر 1392
آقای جونیان پارسال مطلبی نوشت وگفتن دیگه نمیذارن برنامه اجراکنه فوری اومدحرفشوپس گرفت وفرداهم زودمیادحرفشوعوض می کنه .خیلی اونوجدی نگیرین. راستی درموردیه مدیرشبکه تبرستان چیزهای شنیدیم درسته؟! درسته؟!هادرسته؟! خیلی متاسفم!
امانی 1 آبان 1392
وا غیرتا.......

بخدا آنها جرات ساخت برنامه های این چنینی را در استانهای دیگر ندارند. چون استان ما فقط بی صاحب است...
نا شناس 1 آبان 1392
به سایت دکتر روحانی مراجعه کنید و یا با دفترشون مکاتبه کنید و طرح مشکل کنیدواز تک تک کاربران تقاضا دارم یه اقدام هرچند کوجکی انجام دهند
نا شناس 1 آبان 1392
حدر چيه مجيد جان
هدر درسته
نا شناس 1 آبان 1392
با سلام خدمت هم استانی های عزیز
اینکه یک سری آدما بازار گرمی می کنند می گویند به مازنی ها توهین شده ٰ خود جای تامل دارد. شبکه مازندران برنامه هایش چند درصد به زبان مازندرانی است .مجریانش که زور می زنند فارسی صحبت کنند را ندیدید. ترکها تلوزیون به زبان فارسی ندارند نماز جمعه بعضی استانها به زبان ترکی است مدارسشان از روی اجبار فارسی می خوانند. مجریان مازنی و خواننده های مازنی مثل شجاعی مهر و فدائیان و اون یکی که جز شورای شهر تهران شده زورشان میاد مازنی صحبت کنند. برار این اقایون جو بیته لهجه شون تابلو چاره دارن گننه تهرانی هسمه. بندِپی مقیم قم
بلبل 1 آبان 1392
باسلام اگراین حضراتی که بافیلم سازی تومایه های لودگی ومسخره بازی میخواهندبه هرقیمتی که شده به اصطلاح خودشان «ستاره »بشوندحداقل یک بارکتاب آسمانی قرآن ویا نهج البلاغه رامطالعه کنندمتوجه می شوندکه چگونه بایدباهمنوع وحتی غیرهمنوع خودرفتارکنند.یک کاری کنیدتابه هم نخندیم بلکه باهم بخندیم.کوغیرت مازندرانیها که دردوران دفاع مقدس پیشقراول بودندوچندین مورداشعارحماسی که خداراگواه میگیرم هروقت به یادآن دوران می افتم ویامی شنوم تنم میلرزد"بهرفتح کربلایاکاروان میروداین لشکرازمازندران،و...درحالی آذریها بخاطریک کاریکاتور خون بپاکدند.شمارابه خداجمع کنیداین کارهارا،واقعاًنون آب شدبرای یک عده،خیلی راحت به همه چیز میرسند. هنرپیشه ها اینهایی نیستندکه جلوی دوربین ادا واطواردرمی آورندهنرپشه مازندرانیهاهستندکه تاکمرتوی گل ولای فرومیروندوکشاورزی میکنندومحصول تولیدمیکنندوآنوقت برنج سرگل وخیارگل به سرو...راهمین لوده ها میخورندوهزارویک جوک وقصه وفیلم وازاین جورچیزها سرما درمی آورند.ازیک طرف به آنه حق میدهم چون یک مسول ارشدی بلندمی شودبه آنه جایزه میدهدوتشویق میکندپایتخت 3 که خوبه تا1000هم می سازند.شبکه استانی هم دست کمی ازاینها ندارد.اینهمه آداب ورسوم وفرهنگ غنی مازندران،آنوقت هاجراااا گلبرار ا ووو شده برنامه ما .چو توخود کنی اخترخویش رابد مدارازفلک چشم نیک اختری را.متاسفم
m 1 آبان 1392
با هرگونه توهین به لهجه و گویش طبری کاملا مخالفیم، ولی
من مازندرانیم لهجه ام فرهنگ منه شناسنامه ی منه اینکه فرهنگ من اینقدر گیراست که خیلی زود مردم نسبت به اون عکس العمل نشون میدن باعث خوشحالیه...
توی شبکه ی استانی چقدر از این گویشی که رفته و به لهجه تبدیل شده حمایت شده مجری برنامه ها از برنامه ی کودک گرفته تا ... همه دارن فارسی صحبت میکنن فرهنگ ما داره ازبین میره ...
امید 1 آبان 1392
سلام-بابا شماهم دیگه مسخره شو در آوردین فیلم جالبی بود وبه هیچکس توهین نشدیه سری درخواب همیشه انتقادهستند
نا شناس 1 آبان 1392
ابله . کجاش جالب بود. بی غیرت اینکه اومدن لهجه و قومیت توی بابلی رو مسخره کردند با حال بود؟؟؟
واقعا برا شما متاسفیم
نا شناس 1 آبان 1392
پایتخت 3 دیگه چه مصیبتیه؟؟؟؟؟؟!!!.....
واقعا باید کاری کرد. دیره اما بازم از بی کارنشستن و کاری نکردن بهتره, ما که حالمون داره بهم میخوره از این اولین انتخاب که آخرین هم نیست. همش از پایتخت شروع شد, حالا اونجا با هنرنمایی اقا نقی روبرو بودیم,اما حالا چی؟؟؟؟!! کارشون به جایی رسیده که همه دارند با اون لهجه مسخره حرف می زنند, از حسین رفیعی اراکی تو شبکه جام جم گرفته تا امیرمحمد تو برنامه عموپوررنگ و ....هزار نفر دیگه..... آخه چقدر باظرفیت باشیم و چیزی نگیم
بهرام 1 آبان 1392
بی عرضگی از ماست ترکها یکبار نظرشونو توی خیابون گفتند! وقتی استاندار یره سر صحنه بهشون گل میده این حرکت ها چیز بیهودست
من 1 آبان 1392
واقعاً با اين سريالها دارن به مردم مازندران توهين ميکنن,چرا يه فيلم طنز با لحجه ترکي درست نميکنن,متاسفم از اون دسته مردمي که از اين سريالهاي توهين اميز حمايت ميکنن
امیر 2 آبان 1392
سلام
من متاسفم برای مسئولین فرهنگی مازندران !!! صدا سیمای مازندران که تعطیله کسی نمی بینه چه انتظاری از اونها داریم یک چیز مسخره سرهم می کنند وانت پر می کنند انتظار داریم این ادمهای کوچک از فرهنگ بزرگ مازندران دفاع کنند!!!هر وقت اراده کردند ورزشکارای مازندران را توهیم واز تیم ملی اخراج می کنند هر فیلی توهین امیز خواستن تولید وپخش می کنند چی مونده ما مگر ایرانی نیستیم !!! صاحاب اصلی ما پشتوانه فرهنگی تشیع چندصد ساله ماست !!!!
کسی اگر تو ساری است به نیابت ما بره توچشم مدیر صداسیمای مرکز مازندران مسئولان فرهنگی استان بگه برید حقوقتون رو ماهانه بگیرید دست از مازندران بردارید
میثم 3 آبان 1392
سلام
چرا همیشه اعتراض های بیفایده ؟؟؟؟
راستشو میگید ، شما که مثلا هنرمند مازندرانی هستید بیایید و یه کار فرهنگی فاخر بسازید و اصالت و شخصیت مازندرانیها رو نشون بدید یه اثری که در تمام شهرهای کشور پخش بشه
بیایید یه اثر متقابل برای تهرانیها بسازید و دزد و کلاهبردار بودنشون رو بزرگ کنید و نشون بدید ؟؟؟
برید کار کنید و وظیفه تونو انجام بدید و اینقدر اعتراض نکنید اگه هم کار بلد نیستید کار کنید برید کنار تا چند تا جوون خوش فکر بیان سر کار
mehraban 3 آبان 1392
سريال پايتخت پراز توهين به ما مي باشد

كجا ي اين سريال فرهنگ واصالت مارو نشون مي ده ؟؟؟؟؟؟؟
ناصر اکبریان 5 آبان 1392
به نام خدا
از شمال نیوز به خاطر پرداختن به این موضوع صمیمانه تشکر می‌کنم.
و اما در پاسخ به برخی اظهار نظر ها که حساسیت به این قبیل اقدامات را ضروری نمی‌دانند و معتقدند که در فیلم های پایتخت و بویژه سریال سخیف اولین انتخاب، به فرهنگ مازندرانی توهین نشده است، باید عرض کنم که احتمالاً این فیلم ها را به دقت ندیدند و یا اینکه معنی توهین را نمی دانند. از این افراد باید پرسید، که کدام پیرمرد مازنی مانند پنجعلیِ سریال پایتخت، اینگونه اسیر شکم خود است. شما را به خدا یکبار دیگر به اداها و نحوه صحبت پنجعلی دقت کنید. کدام مازنی اینگونه است؟ در سریال اولین انتخاب کار ار این فراتر رفته و دست اندرکاران آن به عمد و آگاهانه مازندران را مورد هدف خود قراردادند. در این سریال فردی که هیچ بوئی از فرهنگ و آداب زندگی نبرده، را به عنوان یک مازنی معرفی می‌کنند. من شک ندارم که این حرکت هدفمند است.
اما چرا باید با مازندران اینگونه برخورد شود؟ و هدف این جریان چیست؟ به چند مورد از نا مهربانی های سیستم در حق مازندران توجه کنید؛
1- جداً کارهای عمرانی که در مازندران انجام شده با آنچه که در تهران، اصفهان، آذربایجان، خراسان، کردستان و دیگر نقاط کشور انجام شده قابل مقایسه است.
2- آیا ضروتی داشت گرگان و اطرافش از مازندارن جدا شوند؟ آیا وسعت مازندران آنقدر زیاد بود، که باید دو تیکه می شد؟ حال که این اتفاق افتاد، چرا بخش مازنی نشین منطقه مانند بندر گز از مازندران جدا شد؟ جدا کردن گرگان و اطرافش از مازندران، مرکز استان را در حاشیه شرقی آن قرار داده و عملاً زمینه جدا کردن بخش غربی آن را فراهم آورده که متأسفانه زمزمه‌های آن را از خیلی وقت پیشترها می شنویم.
3- بیش از شصت روستای بخش دودانگه ساری در سکوت کامل خبری از از این بخش جدا و ضمیمه استان سمنان شد. منطقه ایی بکر، حاصل خیر، با آب و هوایی ییلاقی. تناسب این شرایط با کویر لم یزرع سمنان چیست؟ باید از متولیان امر پرسید. در کنار این اگر به شهمیرزاد که فرهنگ و آداب و زبان مردم و اقلیم و آب و هوای آن کاملا مازندرانی است و متأسفانه در گذشته ایی دورتر به سمنان ضمیمه شد، هم توجه کنید، به نتایج جالب تری خواهید رسید.
4- در ادامه این لیست می توان به فیروزکوه و بخش هایی از سواد کوه نیز اشاره کرد. مسیرتان اگر به تنگه واشی فیرزکوه خورد، روستایی که قبل از تنگه واقع شده دقت کنید از ما مازنی ها مازندرانی تر صحبت می کنند. به نظر می رسد مسولین امر در نظر دارند تا مازندرانی در نقشه ایران باقی نماند.
5- در کنار این حرکت، به هجوم بی‌رویه‌ی تهرانی‌ها به مناطق مختلف مازندران و ساخت شهرک های متعدد بویژه در مناطق غربی نیز باید اشاره کرد، که در نوع خود با ساخت شهرک های اسرائیلی در خاک فلسطین برابری می‌کند. خلاصه اینکه مخصوصاً با غرب مازندران چنان کردند، که امروز این منطقه حیات خلوت تهرانی هاست و از مازندرانی و فرهنگ و زبان مازنی خبری نیست. (من سفری در روستای کندلوس داشتم در این روستا با صاحب مغازهایی به مازنی صحبت کردم، باورتان آن بنه خدا در عین شوق از دیدن یک همزبان متعجب شد. گویی همه مردم آنجا چه بویم و چه مسافر فارسی صحبت می‌کنند و زبان مازنی به فراموشی سپرده شد.)
خوب به نظر شما چه دلیلی دارد با مازندران اینگونه رفتار می‌شود. مگر مازنی ها برای انقلاب، جنگ و کشور کم گذاشتند؟ فداکارای های فزندران این دیار آیا فراموش شد؟ مگر شیرودی و کشوری و خلعت بری و هزران شهیدی دیگر مازندی نبودند مگر خط شکنان عملیات والفجر 8 که عرض اروند را شنا کردند و با دست خالی موانع چند لایه دشمن را خنثی کردند و راه برای سایر رزمندگتن باز کرده بودند، اکثراً مازندی نبودند. (ای کاش دست اندرکارن این سریال از این شهدا شرم می‌کردند) مگر علمای بزرگی چون آیت .. آملی ، حسن زاده، صالحی و صد ها عالم دیگر مازنی نیستند؟ براستی مشکل این جریان با مازندران چیست؟ پاسخ به این پرسش هرچه که باشد، زنگ خطر یست برای مازندران.


علیرضا روشن قیاس 5 آبان 1392
سلام
خواهش می کنم ، تنگ نظر نباشید و دیدتان را وسعت ببخشید ، اگر برنامه های محلی ساخت شبکه تبرستان را با سریال پایتخت مقایسه کنید ، می بینید در سریال ها و برنامه های شبکه تبرستان بیشتر به مازندرانیها و بویژه روستاییان عزیز توهین می شود و اکثرا" آنها را ساده لو و عقب مانده فرهنگی نشان می دهند . در صورتی که در سریال پایتخت فقط پاکی و صداقت مازندرانی ها را با لهجه مازندرانی به همه نشان می دهد که واقعیت همین است ، مثل یک گیلانی یا جنوبی بخواهد فارسی حرف بزند هم لهجه دارد این که توهین نمی باشد . به جای این ایرادها بهتر است به فکر با محتواکردن برنامه های خودتان باشید تا بتواند در استان مخاطب جذب کنید در غیراینصورت با این ایرادهای کاری پیش نمی رود . سطح دانش و آگاهی مجریانی که به زبان محلی صبحت می کنند را ارتقا ببخشید و در برنامه های محلی از مجریانی امثال آقای بابازاده استفاده نمایید که هم دانش و آگاهی دارد ،و هم صوت وبه لهجه محلی مسلط می باشد ، نمی دانم چرا در این سالهای اخیر از ایشان استفاده نمی شود !
ناصر اکبریان 6 آبان 1392
چارلی چاپلین حدود 100 سال قبل تعداد زیادی فیلم طنز ساخت که علی رغم گذشت مدت زمان طولانی و علی رغم اینکه از تکنولوژِی ضعیف آن زمان بهره می برده ولی آنچنان حرفه ایی و تمام و کمال ساخته شده که هرچند صد ها بار از تلویزیون پخش شده ولی باز هم دیدنش خالی از لطف نیست. و هیچ کس ار تکرار چندید باره آنها شکایت نمی کند. این ها در حالیست که چارلی در فیلم هایش به هیچ فرهنگ، ملیت ، مذهب، زبان، قوم و یا نزادی کوچکترین توهینی نمی کند.
آیا مدانید ما ایرانی ها از معدود انگشت شمار ملت هایی هستیم که همدیگر را مسخره می کنیم و برای هم جوک می یازیم. ظاهراً خندیدن ما تنها در گروه مسخره کردن یکدیگر است. اونوقت ما مسلمانیم و شیعه و ام القرای جهان اسلام و این امریکایی ها کافر بی دین امپریالیسم جهانی
مهدی 7 آذر 1392
این آقای کارگردان که خودشونو مطرح میدونن برن دوتا فیلم های کمدی همچون چارلی چاپلین و امثالهم ببینن که یاد بگیرن با ساخت فیلم تمسخر به یک فرهنگ غنی اسمشو طنز نذارن
مهسا 23 اسفند 1392
قای مقدم یه پیشنهاد فوق العاده برات دارم. بیا سال بعد یه سریال مثل پایتخت اول براهمکیشات آبادانیها و جنوبیهای عزیز درست کن. سال بعد و بعد ترشم واسه لرها و کردها درست کن. تا همینطوری که واسه پایتخت شهرت به دست آوردی اونجا اونجا هم بدست بیاری. و به همه ثابت بشه اون بعضی های مازندرانی که اعتراض میکردند, زر اضافی میزدند. چون مردم کرد و لرم استقبال کردند. اما نه اگه اونجا دهنت سرویس شد و خفت کردند و از کار بیکارشدی, دیگه معلوم میشه ما مازندرانیها حقا همونطور که نشون میدادی احمق بودیم . چون سکوت کردیم و همه بهم خندیدیم. چون فقط یه احمق از مسخره کردن خودش خوشش میاد. جناب عالی و همکارانتون هم همون چیزی رو که بوده نشون داده. پس در هر دوصورت شما میبری. امیدوارم جرآتشو داشته باشی.
سلام 1 فروردين 1393
تو همه استانها ادمهاي مسخره و خنده دار هست
سريال پايتخت مي خواد مردم و بخندونه
منظور سريال به تعداد اندکي از مردم است که شيرن عقل وخنده دارن
وگرنه مردم مازندران ، مردماني باشخصيت و با آبرو هستن
حسن 2 فروردين 1393
اول از همه بگم فقط برای اینکه غریبه ها متوجه بشن فارسی مینویسم
وگرنه 100 سال بعد هم دهنمو به فارسی الوده نمیکنم چون من مازنی زبان هستم نه فارس!
به سریال پایتخت خیلی اعتراض دارم اما به شبکه طبرستان بیشتر اعتراض دارم
شبکه طبرستان خودش 100 برابر بیشتر از پایتخت داره مارو مسخره میکنه 4 تا دهاتی عقب افتاده اومدن دارن با فارسی حرف زدن کلاس میزارن ولی الان دیگه دوره دوره تحصیل کرده هاست هرکی سواد داره شخصیت داره کلاس داره اول زبان و فرهنگ خودشو حفظ میکنه نه اینکه بچسبه به فرهنگ و زبان دیگران
ما خودمون هم کم مقصر نیستیم وقتی تو مازندران نصف ادماش فارسی حرف میزنن و فرهنگشونو انداختن دور دیگه چه انتظاری میشه داشت؟ وقتی با بچه ها فارسی صحبت میکنن دیگه چه انتظاری میشه داشت؟ یه سر کردستان برین یه سر تبریز و ارومیه برین یه سر خرم اباد برین یه سر ایلام برین هیچ اثری از فارسی نمیبینید چون که مردمانشان با غیرت و با اصالت هستن مثل ما مازندرانی ها نیستن که فرهنگمونو بندازیم دور . تمام شبکه ها دارن برای حفظ فرهنگ و زبانشون تلاش میکنن ولی شبکه طبرستان داره برای نابودی فرهنگ و زبان مازندرانی تلاش میکنه واقعا حیف خاک پر افتخار مازندران ملک طبرستان که همچین ادمای خیانت کاری پا به خاکش گذاشتن واقعا متاسفم
abas 3 فروردين 1393
واقعا جای تاسف داره ، اینقدر تاثیرگذاران مازندارنی کوتاهی میکنند و جلوی این سرال آشغال رو نمی گیرند .
این سریال به بدترین وجه مازندرانی ها و قهرمانشهایش را به سخره گرفته
اگه دستم به این مردک سیروس مقدم و اونمحسن تنابنده برسه .......
نا شناس 6 فروردين 1393
افتضاح جديد سريال پايتخت 3
صحنه كمدي نماز خواندن

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.089 seconds.